Droomhuis

Droomhuis

Wat is er nu leuker dan je eigen droomhuis ontwerpen? Voor deze opdracht hebben de leerlingen een aantal keren de tijd nodig om na te denken en te werken aan hun droomhuis. Deze opdracht is namelijk op het creatieve proces gericht, en niet zozeer op het eindresultaat.

 

De eerste opdracht die ik de kinderen uit mijn klas gaf, was; maak een schets van jouw droomhuis. Hierbij maakten de kinderen voornamelijk schetsen van huizen zoals zij die kennen, rechthoekig met een dak. Ik liet daarna een aantal voorbeelden zien van huizen die niet lijken op 'normale' huizen (zie link):

 

 

Na het schetsen mochten de kinderen opnieuw een schets maken. Erg leuk en bijzonder om te zien dat de kinderen nu al veel meer nadachten over 'droom'huizen en met totaal andere vormen kwamen. Na de tweede schets mochten de kinderen zelf kiezen met welke materialen zij aan de slag wilden gaan. In de komende weken gingen de kinderen aan de slag met hun droomhuis. Hier een aantal resultaten: